njkim
5 years ago10,000+ Views
That Winter, The Wind Blows (Korean Drama) Last Ep-LIVE Recap
This is last epㅠㅜ Airs on 3nd~ While heading to OY, OS think, 'I had to say OY that I'm sorry and I love you. Let's meet later again. You've been reason for me to keep on living. And I wanted to ask her that if I also can't be reason for you to keep on living.' At the moment when OS arrived, OY lost her consciousness. OS called doctor, MC's older sister, emergently, and OY is taking a rest. After taking care OY, MC's sister says to OS, "MC died tonight..JS called me and said he was attacked by knife. We gonna burn his body, so u don't have to come to funeral." OYwatches the record OS took. He says, "When you see this record, I won't be next to you. Since I knew you, I though God is fair for the first time. I came not to regret my life. Take surgery well. If this is last time for us, please stay well. And if this is not the end, let's meet again. Then, I wanna tell you I didn't say you. Like first impression, when I began to love you, how much you are beautiful and how much ur brother loved you, and.." OS wanna continue his saying, but it's hard because of crying. OY wakes up. OS says, "LJ is coming back. HS and JS gonna go to country side, and they gonna marry." OY suddenly cut his saying, "When LJ comes back, leave here. I can't forgive what you did. Though u didn't bring money, it doesn't make what you did to dissapear. After taking surgery, if I'm still alive, let's meet again and talk then. If we do, you gotta answer sincerely for all the questions I ask you. Like if you really loved me and if you felt guilty. And where my brother was buried. U gotta answer all of this. But I wanna say now what I didn't say you. I felt so hard that I miss you even if I can't see you. Though we said goodbye to each other, it wasn't end for me. I expected you would come to me. Even when I took suicide, I was expecting you would knock my door and come to me. Like I've never wanted to die before. If my surgery is done well, we can see again, right?" OY says, and OS kisses her. OY comforts him, saying "Don't cry. I love you." OS hugs her, "I love you.." At that night, OS leaves her. "After surgery, if you can see me, I hope you would like me.", he says after kissing OY. And OS calls SW, "I was mistaken. I shouldn't have made you leave OY. You're the only one who is most trusworthy for caring OY. Please stay next to her." Next morning, OY goes for eating breakfast and notices SW is back. She's pleased with it. OY goes to hospital for surgery. SW says, "Before you take surgery, I want you know this. No one can live in this world alone. Though you can't see still even after surgery, I want you won't feel hurt because of it." She hugs OY. OY says, "You are not at hugging. If I knew earlier that you love me, I wouldn't feel lonely until now.." Now they looks happy of each other. In the meanwhile, OS goes for gambling. Mr.Kim explains of rules. "It's done by turnament. And the winner gonna take 7 billion dollar." While OS is gambling, he thinks of OY. LJ asked him to visit OY before she takes surgery. At that moment, suddenly JS appears and join him. OS disagree strongly and JS insist OS can't join gambling without him. While gambling, OS continually intend to lose. He calls Mr.Kim. "If I lose this game, I would be killed by you. But that's all. I heard you lost all the casinos and this is the only one remained. What you gonna do? You wanna kill me, or are you gonna join this game to get money?" Finally, Mr.Kim also comes to join. Before JS starts game, he calls to MC's friend and asks to watch them through hidden camera, so they can stay safe. At the same time, OY is taking surgery. In the end, OS wins the game. He heads to OY immediately. At the moment he gonna leave, Mr.Kim calls his servant and threatens JS's family. OS is calling OY's friend to know if she's taking surgery well. At that moment, JS attacks him by knife. OS asks, "JS, why? OY..." He wanna say sth, but can't continue his saying. In the end, he falls down and JS cries. HS and JS are having a good time. "You know we gonna visit OS tmr. What flower do you think is good for visiting him?", HS asks. OY visits a cafe. While drinking tea, OY says, "It's good weather, right?" OS says, "Yea. You have stick. Are you blind?" OY says, "Is it first time for you to see the blind?" OS says, "No, it's just my ex-girlfriend was blind. I really loved her. Btw, you can't see all?" OY says, "No, I can see how handsome you are." OS says, "Since when you knew I'm here?" OY says, "I knew before 2 weeks. But you didn't show me your face at all." OS says, "I was just afraid if you don't like my appearance. Can we meet again?" OY says, "Maybe..?" OS kisses her. They look happy.
7 comments
View more comments
@dipeh haha I really love how the story ended!
5 years ago·Reply
@inmaasincity yea~ If it was sad ending, I would be really dissappointed! k
5 years ago·Reply
It is sometimes confusing in K melodrama's, because when HS and JS mentions about visiting OS, and what kind of flower, I automatically thought grave, and then I realized. they're visiting him in the hospital. This was an AWESOME drama, and it had me on edge in every episode. I will add this one to my collection for sure. I am so glad that it was a real happy ending, and not a dream.
5 years ago·Reply
@danamoorel969 haha I also thought about grave! And it was so happy when I found out she's still alive :D
5 years ago·Reply
happy ending quá tuyệt vời
5 years ago·Reply
60
7
5