2 years ago
AgentCory
in English · 7,151 Views
likes 10clips 2comments 3
6 Candidates for Doctor Strange
Marvel is on a roll with their movies and it's only a matter of time before they use the classic villain Doctor Strange. Naturally all sorts of rumors have been going about about how might portray Strange and here are the six favored candidates. + Jared Leto + Personally, I don’t see it. Leto’s talented, but he honestly looks too young for strange to me, and it seems like a strange choice for him IMO. He is a possibility, partially because he’s such a popular actor right now and according to rumors he’s wanted the part for years (idk how legit that is tho). + Oscar Isaac + Currently honing his skills for Star Wars so making the jump from scifi to superhero isn’t extreme BUT it’s hard to beat the commitment necessary for something as huge as Star Wars so he might not be available for it. One thing I’ll give him is he’s got the look down! + Jake Gyllenhaal + Another one I don’t think is too likely, not after the huge flop of Prince of Persia. Disney likes to hang on to their actors, but Gyllenhaal is big enough to turn down the roll. On the other hand he apparently wants to try something light and fun, and what’s more fun than being up super villains?! + Matthew McConaughey + Now HERE’S a possibility!! McConaughey is unpredictable so choosing to do something so different from his other movies would definitely be something he’d do. Yeah some of his off the wall choices haven’t been great, but he’s a talented guy and would make a good Strange IMO. + Ewan McGreggor + The one everyone things is gonna be Strange and yeah, I can see it. He’s got he skills, and everyone wants to see him as Strange. While I don’t think he’s got the look quite as good as Isaac he’s “mature” enough to pull it off. One reason he might not though is having worked on a big budget project with a rabid fan base (Star Wars), which can kinda put you off that scene. + Ethan Hawke + I am behind this one 150%, seriously look at him he IS Strange! Yeah it’s kind of a long shot but I really really hope he goes for it because he’d be perfect for it, and it would be a really awesome change of pace for him.
AgentCory clipped in 1 collections
3 comments
Well as usual I don't know anything about the character, but these actors are all incredibly talented! And based on that picture they all seem like they could be great for the job! I think I read something about the studio also talking to Ryan Gosling as a possibility for the part?
Now that we know it's Benedict Cumberbatch, I kind of wish the Marvel execs has looked at this list instead. It's not that I do 't like him, he just seems too mild-mannered to be a superhero in a cape.