beehappy
1,000+ Views

[Breakup Songs] Mr. Jackson - Outkast

Mungkin lagu ini satu-satunya lagu perpisahan yang dialamatkan untuk ibu mertua penyanyi ini. Dengan lirik lagu yang diarahkan kepada ibu Erykah Badu , Andre 3000 membuat pernyataan implisit tentang bagaimana idealisme cinta muda memberikan cara untuk kompleksitas dewasa: sekolah swasta, penitipan, pengacara, ibu mertua. Ini sedih, tapi masih ada rasa cinta di dalamnya. Ini liriknya: [Andre 3000] Yeah this one right here goes out to all the baby's mamas, mamas... Mamas, mamas, baby mamas, mamas Yeah, go like this [CHORUS (Andre 3000):] I'm sorry Ms. Jackson (oh) I am for real Never meant to make your daughter cry I apologize a trillion times I'm sorry Ms. Jackson (oh) I am for real Never meant to make your daughter cry I apologize a trillion times [Big Boi] A baby drama mama, don't like me She doing things like having her boys come from her neighborhood To the studio trying to fight me She need to get a, piece of the American pie and take her bite out That's my house, I disconnect the cable and turn the lights out And let her know her grandchild is a baby, and not a paycheck Private schools, daycare, shit, medical bills, I'll pay that I love your mom and everything, see I ain't the one who laid down She wanna rip you up, start a custody war, my lawyer stay down She never got a chance to hear my side of the story we was divided She had fish fries and cookouts On my child's birthday I ain't invited Despite it, I show her the utmost respect when I fall through All you, do is defend that lady when I call you, yeah [CHORUS] [Andre 3000] Me and your daughter Got a special thang going on You say it's puppy love We say it's full grown Hope that we feel this Feel this way forever You could plan a pretty picnic But you can't predict the weather, Ms. Jackson Ten times out of nine, now if I'm blind fine The quickest muzzle throw it on my mouth and I'll decline King meets queen, then the puppy love thing, together dream Bout that crib with the Goodyear swing On the oak tree, I hope we feel like this forever Forever, forever, ever, forever, ever? Forever never seems that long until you're grown And notice that the day by day rule can't be too long Ms. Jackson my intentions were good I wish I could Become a magician to abracadabra all the sadder Thoughts of me, thoughts of she, thoughts of he Asking what happened to the feeling that her and me Had, I pray so much about it need some knee, pads It happened for a reason one can't be, mad So know this, know that everything is cool And yes I will be present on the first day of school, and graduation [CHORUS] [Big Boi] Uh, uh, yeah "Look at the way he treats me", shit, look at the way you treat me See your little nose ass home girls got they ass up in the creek G Without a paddle, you left the straddle and ride this thing on out And then you and this girl ain't speaking no more 'cause my dick all in her mouth Know what I'm talking about, jealousy, infidelity, envy Cheating, beating, and to the G's they be the same thing So who you placing the blame on, you keep on singing the same song Let bygones be bygones, you can go on and get the hell on You and your mama [CHORUS x2]
beehappy
5 Likes
0 Shares
Comment
Suggested
Recent
Cards you may also be interested in
K.Will - Please Don't
Buat yang udah pernah nonton videonya pasti kaget dengan endingnya kan? Lagunya enak banget nih, intinya sih lagi-lagi cinta bertepuk sebelah tangan gitu. Hiks banget deh meskipun melodinya gak mendayu-dayu banget. Liriknya silakn dihayati ya.. ^^ #################################################### Kita duduk bersebelahan di dalam mobil tanpa alunan musik Dengan tangan kirimu yang selalu ku genggam, kau hanya menggigit bibirmu Aku tahu apa yang akan kau katakan, jangan katakan kata itu Tak tahu mengapa, tak tahu mengapa Aku ingin mengulur waktu setiap detik, setiap menit Tetapi jalanan kosong itu membuatku terburu-buru Aku berputar-putar di depan rumahmu, aku mengenal tangisan itu Seharian aku mencari tempat ini dan sepertinya aku kehilangan arah Jalan lakukan, kumohon jangan tinggalkan aku, tolong Tak tahu mengapa, tak tahu mengapa Meskipun hujan tidak turun, tetapi di luar jendela kau yang menjauh tampak tertutup kabut Harus membiarkanmu pergi bukanlah hal yang semudah ucapan Aku berbalik sehingga tak dapat melihatmu meninggalkanku dan Air matakupun menetes, saat ini aku harus menghapus tangisanku Aku tak tahu apakah harus menggunakan saputangan yang kau berikan di dalam sakuku Ataukah aku harus membuangnya sekarang juga? Mengapa aku tak dapat menghentikan getaran ini? Aku bahkan berpura-pura gila dan berpegangan padamu Indonesian translation:. http://haerajjang.wordpress.com Tubuhku tidak mendengarkan perkataanku Aku teracuni keharumanmu yang tertinggal di dalam mobil Hal yang membuatku tak ingin terbangun selamanya Jalan lakukan (tolong), kumohon jangan tinggalkan aku (tolong) Kembalilah (kembalilah), kembalilah (kembalilah) Di atas tempat yang kau tinggalkan, tersisa keharumanmu yang menyejukkan Jalan lakukan, kumohon jangan tinggalkan aku Kembalilah (kembalilah), kembalilah (kembalilah) Aku akan mendekap keharumanmu yang tersisa, kembalilah ke tempatmu ################################################## Translate liriknya dari : http://haerajjang.wordpress.com/
It's probably best to leave "Hey Ya" to Outkast from here on out
Outkast are the best; there aren't too many people who would dare to tell you otherwise. Similarly, there aren't too many people who don't like "Hey Ya". Even if you're like me, and you generally try to dig a little bit deeper than an artist's most popular song, "Hey Ya" still rocks. And maybe for that exact reason, we should probably not play around too much with it. In case you've forgotten, use this time to remind yourself how much damn fun this song is. The video is based on The Beatles' 1964 appearance on the Ed Sullivan Show, which is equal parts hilarious and brilliant. Yup, it's pretty much the best song ever. A few years ago, an obscure folk artist by the name of Obadiah Parker released an acoustic, folky version of the song. It went viral. But it went viral because it's very different, not because it's very good. It isn't. It isn't even half good, if you ask me. And now, Florida band Surfer Blood have done their own cover, alongside Amazon Music. You can check it out right here. I actually like Surfer Blood quite a bit. Maybe, someday, I'll write a post explaining why I like them. But this is terrible. Again, it's different, so it will probably get some hype. It's taking an ultra-familiar sound and tweaking it. But the fact remains: it's bad. The guitar in the chorus is a nice bit, but outside of that, it's moan-y, overdone and much too ambient. So, now we're 0-2 on "Hey Ya" covers. Let's quit now.