beehappy
1,000+ Views

At last - Etta James

Awalnya saya pikir lagu ini dinyanyikan oleh Ella Fitzgerald. Lagu ini memang jadul banget dan saya yakin pasti banyak yang ngga pernah denger, tapi liriknya dalam banget! At last My love has come along My lonely days are over And life is like a song Oh yeah yeah At last The skies above are blue My heart was wrapped up in clover The night I looked at you I found a dream, that I could speak to A dream that I can call my own I found a thrill to press my cheek to A thrill that I have never known Oh yeah yeah You smiled, you smiled Oh and then the spell was cast And here we are in heaven for you are mine... At Last
beehappy
4 Likes
0 Shares
Comment
Suggested
Recent
Cards you may also be interested in
[Breakup Songs] A Case of You - Joni Mitchell (1970)
Ngga afdol kayanya kalo lagu2 Joni Mitchell ngga termasuk dari koleksi lagu putus cinta. Lagu ini mencerminkan banyak situasi, sebuah hubungan yang hancur, sebuah hubungan yang akan berakhir, atau antisipasi dari sakit hati. Pas deh. Ini liriknya: Just before our love got lost you said "I am as constant as a northern star" And I said "Constantly in the darkness Where's that at? If you want me I'll be in the bar" On the back of a cartoon coaster In the blue TV screen light I drew a map of Canada Oh Canada With your face sketched on it twice Oh you're in my blood like holy wine You taste so bitter and so sweet Oh I could drink a case of you darling Still I'd be on my feet oh I would still be on my feet Oh I am a lonely painter I live in a box of paints I'm frightened by the devil And I'm drawn to those ones that ain't afraid I remember that time you told me you said "Love is touching souls" Surely you touched mine 'Cause part of you pours out of me In these lines from time to time Oh, you're in my blood like holy wine You taste so bitter and so sweet Oh I could drink a case of you darling And I would still be on my feet I would still be on my feet I met a woman She had a mouth like yours She knew your life She knew your devils and your deeds And she said "Go to him, stay with him if you can But be prepared to bleed" Oh but you are in my blood You're my holy wine You're so bitter, bitter and so sweet Oh, I could drink a case of you darling Still I'd be on my feet I would still be on my feet
K.Will - Please Don't
Buat yang udah pernah nonton videonya pasti kaget dengan endingnya kan? Lagunya enak banget nih, intinya sih lagi-lagi cinta bertepuk sebelah tangan gitu. Hiks banget deh meskipun melodinya gak mendayu-dayu banget. Liriknya silakn dihayati ya.. ^^ #################################################### Kita duduk bersebelahan di dalam mobil tanpa alunan musik Dengan tangan kirimu yang selalu ku genggam, kau hanya menggigit bibirmu Aku tahu apa yang akan kau katakan, jangan katakan kata itu Tak tahu mengapa, tak tahu mengapa Aku ingin mengulur waktu setiap detik, setiap menit Tetapi jalanan kosong itu membuatku terburu-buru Aku berputar-putar di depan rumahmu, aku mengenal tangisan itu Seharian aku mencari tempat ini dan sepertinya aku kehilangan arah Jalan lakukan, kumohon jangan tinggalkan aku, tolong Tak tahu mengapa, tak tahu mengapa Meskipun hujan tidak turun, tetapi di luar jendela kau yang menjauh tampak tertutup kabut Harus membiarkanmu pergi bukanlah hal yang semudah ucapan Aku berbalik sehingga tak dapat melihatmu meninggalkanku dan Air matakupun menetes, saat ini aku harus menghapus tangisanku Aku tak tahu apakah harus menggunakan saputangan yang kau berikan di dalam sakuku Ataukah aku harus membuangnya sekarang juga? Mengapa aku tak dapat menghentikan getaran ini? Aku bahkan berpura-pura gila dan berpegangan padamu Indonesian translation:. http://haerajjang.wordpress.com Tubuhku tidak mendengarkan perkataanku Aku teracuni keharumanmu yang tertinggal di dalam mobil Hal yang membuatku tak ingin terbangun selamanya Jalan lakukan (tolong), kumohon jangan tinggalkan aku (tolong) Kembalilah (kembalilah), kembalilah (kembalilah) Di atas tempat yang kau tinggalkan, tersisa keharumanmu yang menyejukkan Jalan lakukan, kumohon jangan tinggalkan aku Kembalilah (kembalilah), kembalilah (kembalilah) Aku akan mendekap keharumanmu yang tersisa, kembalilah ke tempatmu ################################################## Translate liriknya dari : http://haerajjang.wordpress.com/
[Breakup Songs] Maggie Day - Rod Stewart
Dengan lirik yang bernuansa menipu, vokal sayu-sayu Jon Stewart, membuat "Maggie May" salah satu potret yang paling tulus dari hubungan yang sudah hancur. Ini liriknya: Wake up maggie I think I got something to say to you Its late september and I really should be back at school I know I keep you amused but I feel Im being used Oh maggie I couldnt have tried any more You lured me away from home just to save you from being alone You stole my heart and that's what really hurt The morning sun when it's in your face really shows your age But that don't worry me none in my eyes you're everything I laughed at all of your jokes my love you didn't need to coax Oh, maggie I couldnt have tried any more You lured me away from home, just to save you from being alone You stole my soul and that's a pain I can do without All I needed was a friend to lend a guiding hand But you turned into a lover and Mother what a lover, you wore me out All you did was wreck my bed And in the morning kick me in the head Oh maggie I couldnt have tried anymore You lured me away from home cause you didn't want to be alone You stole my heart I couldnt leave you if I tried I suppose I could collect my books and get on back to school Or steal my daddys cue and make a living out of playing pool Or find myself a rock and roll band that needs a helpin hand Oh maggie I wish I'd never seen your face You made a first-class fool out of me But Im as blind as a fool can be You stole my heart but I love you anyway Maggie I wish I'd never seen your face Ill get on back home one of these days